tisdag 25 augusti 2009

Ister, ister i neon!

Det har varit både förtvivlan och sorg sedan jag flyttade in hos kollektivet Kärnfamiljen! Min rehab går ganska bra, och just nu börjar jag närma mig den där hälsosamma poetångesten igen. Orden börjar röra på sig som en inoljad dildo längs med Bohusbergen! Här är dagens alster!

Vinterbjörn i min smoothie,
kokt vinterbjörn i min säng.
Ister på min statsminister,
imorgon på min dräng!

Vad tycker ni?

En av kollektivets innevånare skrev dikten här nedan redan som barn, vilken musa redan i en så ung ålder. Jag blir så inspirerad att jag aldrig vet om jag kommer kunna återgå till livet utanför kollektivlivet och ikväll skall jag på blinddate.

Bäver, bäver i nylon,
ögonbryn på telefon,
flodhäst fladdrar snabbt förbi,
geting, humla, elefant eller bi?
Vem skall bort?
Jo det skall biet,
för de andra lägger flygande ägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar