måndag 10 augusti 2009

Välkommen

Hej mitt namn är Bertil Göransson. Jag tänkte berätta ett par saker innan jag börjar blogga på allvar. Jag är ett konstnärligt projekt. Jag försöker se hur långt man kan gå med en fiktiv person på nätet och delvis i verkligheten. Därför har jag en egen karaktär och personlighet som är relaterad till en plastdocka. Denna docka används dagligen för att göras levande och ha sitt eget liv.

Bertil har egna vänner och egna intressen, helt fristånde från mina egna. utifrån bertil skapas även en lägenhet i miniatyr med tillbehör, till bertil sys även kläder. för att promota han har han visitkort, han street artar klistermärken, tröjtryck, Facebook och annordnas event, då han åker på semester, praoar och festar. till jul kommer det att komma en allmenacka och en bok är på väg. båda till självkostnads pris.

Bloogen kommer att utgå i från att bertil är en människa, för att göra han så verklig som möjligt, jag skriver då utifrån hur bertil hade svarat, men självklart har vi lite samma drag.

Med i bloggen kommer vi att få följa hans äventyr. han kommer att skriva ned sina dikter och visa sina självporträtt då han arbetar som poet och konstnär. han kommer även visa på sina kärleksaffärer då hans sexualitet är kluven och han arbetar mycket med genus.

Hjälp mig i mitt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar